De eerste week Cape Town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ragnar Goossens - WaarBenJij.nu De eerste week Cape Town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ragnar Goossens - WaarBenJij.nu

De eerste week Cape Town!

Blijf op de hoogte en volg Ragnar

17 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Beste mensen!

Leuk dat jullie de tijd nemen om dit te lezen! Ik heb namelijk al veel meegemaakt de eerste dagen!
Na aankomst werd al snel duidelijk dat Zuid-Afrika een land is met veel contrasten. Ik kwam aan op het zeer moderne Cape Town Airport om vervolgens naar mijn verblijf te worden gebracht. In de tussentijd reed ik langs townships waar gezinnen in een soort van hutjes wonen. Zeer apart, maar ook indrukwekkend om te zien.
De dag erna hadden we een meeting met alle studiegenoten bij Frank Kronenberg, die als oorspronkelijke (witte)Nederlander getrouwd is met een Zuid-Afrikaanse (zwarte) vrouw waar hij twee dochters mee heeft. Hij kon ons zeer veel vertellen of de post-apartheid die nog veel terugkomt in de maatschappij. Duidelijk is nog dat blanke en donkere soms nog in onvrede leven, ondanks dat dit niet echt uitgesproken wordt. Het meest frappante vond ik nog dat blanken beweerden, dat Nelson Mandela niet als echte zwarte gezien kan worden, omdat deze te succesvol was. Men ondersteunt dit verhaal door als argument te gebruiken dat Mandela niet volledig zwart was, maar bruin. Dit zou hem blank moeten maken. Een zeer interessante meeting dus.
Vrijdag was het tijd om het centrum te verkennen, waar vele moderne gebouwen gecombineerd worden met klassieke gebouwen en natuur. Ik begon steeds meer te begrijpen waarom mensen verliefd kunnen worden op deze stad. In het centrum zou ik ook Nicky van Dyk(van het stagebureau) meeten om van hieruit mijn stagebedrijf voor het eerst te zien: een echt Afrikaans bedrijf waar stapels met kleding worden ingekocht tegen een lage prijs, die werkelozen daarna kunnen verkopen. Ik zelf ga de komende periode in contact komen met werkelozen die graag een bedrijfje willen opstarten. Deze krijgen begeleiding in het opstarten hiervan. Erg interessant allemaal! Vooral omdat je in aanraking komt veel verschillende soorten personen.
Om het weekend goed in te luiden zijn we met de studiegenoten van PBM(mijn opleiding) naar Ultra festival geweest ten noorden van Kaapstad! Fantastisch feest met de beste DJ’s, zoals we die thuis kennen, maar een veel mooier setting en relaxtere sfeer. Hardwell, mijn favoriete DJ, was ook aanwezig. Goed laat gemaakt met een goed gezelschap, dus een top avond!
Zaterdag weer vroeg eruit en naar kaap de goede hoop, cape point, fish hoek, noordhoek noem het maar op. Echt fantastische dag met een grote groep mensen! 10 uur lang weg geweest en naderhand helemaal gesloopt. Maar dat was het zeker waard: veel dieren gezien en prachtige plaatjes geschoten van o.a. cape point en kaap de goede hoop. Helaas werkt de site vooralsnog niet mee met het uploaden van foto’s dus die hebben jullie nog van mij te goed!
Als afsluiter heb ik mij vanuit stage gisteren de tafelberg beklommen, met een huisgenoot en andere Nederlander die ik heb leren kennen. We zijn via zo’n 200 meter over een stijl pad omhoog geklommen. Omdat we zo laat begonnen hoopten wij voor het donker boven te zijn, maar wonder boven wonder waren we een half uur te vroeg. Het was dus een zware klim, maar zeker de moeite waard. Zoals het bij drie mannen onderling hoort hebben we de zonsondergang romantisch vanaf de top bekeken. Je kijkt uit op kaapstad en de gehele omgeving. De terug weg was donker, over een stenen pad, maar met veel kunst en vliegwerk heb ik het overleefd.

Bedankt voor het lezen en de volgende update volgt binnenkort! En de foto’s uiteraard!

Groetjesss

Ragnar






  • 17 Februari 2015 - 19:43

    Marij Jamar:

    Geniet en leer onnoemelijk veel van dit langverwachte avontuur.
    Ben trots op je !!

    de Mam

  • 18 Februari 2015 - 13:33

    Loes:

    Al veel gezien en gedaan in een week! Klinkt allemaal geweldig. Mooie foto's ook. Ik ben benieuwd naar volgende verhalen. Geniet ervan!

    Groetjes, Loes

  • 18 Februari 2015 - 16:29

    Toos Latour:

    hallo Ragner. Zo te lezen heb heb je inderdaad al veel beleefd in zo een korte tijd.
    Wij hebben weer genoten van de carnaval. Het is nu aswoensdag. Arno is volop bezig de boel weer op te ruimen. Zo te zien heeft hij voldoende hulp.
    En ik ben bezig om de boel van de Indiareis te ordenen.
    Verder zijn ze verder gegaan met de straatrenovatie. En ik ben de pisang en heb een lantaarnpaal voor de deur.
    Groetjes en maak er een fijne tijd van.

  • 19 Februari 2015 - 09:44

    Lily:

    Hallo Ragnar,

    Het klinkt geweldig tot nu toe en het ziet er geweldig uit!
    Wat een indrukken in zo'n korte tijd.....
    Succes verder en geniet!
    Groetjes, Lily

  • 19 Februari 2015 - 10:37

    Alice:

    Hallo Ragnar,

    Leuk dat je aan ons gedacht hebt!
    Met veel belangstelling heb ik je verhaal gelezen. Wat een indrukken heb je al opgedaan in korte tijd.
    Heel veel plezier en ik wacht op je volgende verslag.

    groeten alice

  • 19 Februari 2015 - 10:52

    Tessa En Kenny:

    Klinkt alsof je je er al thuisvoelt. Fijn telezen dag je leuke mensen om je heen hebt die ook avontuurlijk zijn!
    Wij kijken uit naar je volgend verhaal en tot over 9 weekjes!
    Tessa en Kenny

  • 20 Februari 2015 - 13:56

    Riny:

    Leuk om te lezen en al heel wat beleefd.
    Geniet er van.
    Groetjes Riny en de rest

  • 20 Februari 2015 - 16:12

    Lia Goossens:

    Geweldig!!!
    Kan ik niet komen om het daar ook mee te maken?
    Lijk mij helemaal te gek.
    Ragnar geniet en snuif die cultuur maar goed op!!!

    Groetjes Piet en Lia

  • 24 Februari 2015 - 22:18

    Elly En Jan:

    Prachtige foto's, en een mooie natuur. Leuk dat je al zoveel dieren hebt gezien.Heb je ook een fijn appartement? Wij wensen jou nog heel veel plezier in het verre Zuid-Afrika.
    Geniet er maar van.
    Groetjes uit het verre zuiden van Nederland, Limburg dus.

    Jantje en Elly.

  • 25 Februari 2015 - 12:47

    Ragnar :

    Beste mensen,

    Bedankt voor alle leuke reacties! Ik zal jullie binnenkort weer op de hoogte houden!

    Groetjes Ragnar

  • 27 Februari 2015 - 19:19

    Jeu Goossens:

    Ha die Ragnar.

    Hoe gaat het nu. Ik dacht hij zal nog wel eens een ander verslag maken. Kense in ut weekend maken.Het zal je wel goed gaan en geniet er ook maar van. De pap

  • 27 Februari 2015 - 19:22

    Jeu Goossens:

    Die foto van die biertjes was oké. Dat is goed dat je zo'n plekken goed observeert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2015

The garden route

08 April 2015

Time flies...

10 Maart 2015

The Good Life!

17 Februari 2015

De eerste week Cape Town!
Ragnar

Actief sinds 17 Feb. 2015
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 7485

Voorgaande reizen:

25 Juli 2016 - 24 Augustus 2016

Vrijwilligerswerk in Khorog, GBAO

17 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: