Time flies... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ragnar Goossens - WaarBenJij.nu Time flies... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ragnar Goossens - WaarBenJij.nu

Time flies...

Blijf op de hoogte en volg Ragnar

08 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Beste mensen!

Dit is alweer mijn derde verslag. Vanaf komende zaterdag zit ik hier alweer twee maanden. Ik heb het gevoel alsof ik hier al veel langer zit, omdat ik al zo gewend ben en hier zo geniet van het leven! Ik doe zoveel dat ik vaak al niet meer weet wat ik twee dagen van tevoren heb gedaan. Toch probeer ik speciaal voor dit verslag nog eens alles terug te halen. Ook al weet ik niet echt waar te beginnen.

Los van alle feestjes geniet ik nog het meeste van het buitenleven en de natuur hier. Iets wat ik zeker ga missen zodra ik in Nederland terug kom. Lekker in de achtertuin na stage een pilsje opentrekken in de tuin. Heerlijk!

Wat ik de laatste tijd zoal gedaan heb is regelmatig gesurft, festivals bezocht, gaan wakeboarden, vrijwilligerswerk gedaan et cetera. De mooiste avonturen vond ik toch het ziplinen en the full moon hike op lion’s head. Ziplinging houdt in dat je in de bergen van punt naar punt vliegt waarbij je vast zit aan een kabel. Voordat we met een hele groep bij het eerste punt kwamen, zaten we een half uur in grote pick up truck. Deze reed vanaf het beginpunt, waar wij instructies kregen, via een pad waar je de nodige whiplashes kan oplopen als je je niet goed vasthoudt. Iets wat naar mijn idee echter mooi in het avontuurlijke plaatje van ziplining past! Het ziplinen was wel echt top! Mooie natuur met goed gezelschap! De beelden spreken voor zich! Al met al weer een mooie dag. Beetje jammer was wel dat ik een paar dagen van tevoren een gopro had gekocht, een actiecamera die je bij extreme sports gebruikt, maar ik zo slim was om de batterij van de camera leeg te laten. Gelukkig waren anderen zo slim om wel een opgeladen camera mee te nemen! Dus bij deze foto’s moet ik toch de credits aan anderen geven

Vorige donderdag heb ik dan uiteindelijk the full moon hike gedaan op lion’s head, met een paar andere Nederlandse jongens. Als je lion’s head beklimt van begin tot eind, krijg je heel kaapstad en omgeving te zien, omdat je als het waren het pad rondom de berg bewandelt. Cape Town by night, zeker de moeite waard! Nadat we ons hadden opgetrokken aan kettingen en andere hendels, kwamen we vijf minuten voor zonsondergang boven aan. Op zulke momenten besef je toch weer hoe goed je het hebt! Boven werd in ieder geval wel duidelijk dat meer mensen het idee hadden om deze klim met volle maan te doen. Nadat we gewacht hadden totdat het gros van de mensen naar beneden was gegaan, begon het enorm te waaien. En inderdaad de weg via de kettingen en hendels moesten we nu weer terug nemen. Na een aantal penibele momentjes waar we het gevoel kregen van de berg te waaien, ging de wind enigszins liggen. Vanaf daar konden we een paar fijne foto’s maken van het uitzicht! Eenmaal beneden stapte we veilig de auto in op naar huis, tenminste dat dachten we, maar onder de motorkap kwam rook vandaan. Maar zoals echte avonturiers betaamt even wachten en vervolgens naar huis rijden. Voor de geïnteresseerden ik ben zonder schrammen thuis aangekomen!

Waar normaal gesproken het paasweekend traditiegetrouw in het teken staat van de Kennedymars, was het dit jaar anders. Ik besloot met enkele anderen naar Hillsong Church te gaan, nadat collega’s me gek hadden gemaakt om te gaan. Hier heb ik achteraf zeker geen spijt van gehad! Waar in Nederland de kerken doorsnee oude gebouwen zijn, was dit een hypermodern gebouw. Dit gaf weer des te meer aan dat het geloof veel centraler in het leven staat dan thuis. Zoals mam mij altijd geleerd heeft, als je dan toch eens in de zoveel jaar naar de kerk gaat, kleed je dan op zijn minst netjes aan. Ondanks het feit dat veel mensen hetzelfde deden, bleek dit helemaal niet nodig! De boodschap die centraal stond tijdens de sessie/mis, sloot hier erg op aan: iedereen moet er komen voor zichzelf en zich niet hoeven te bewijzen voor anderen. Deze sessie werd geopend met een band, moderne muziek en zelfs lichtstralen. De combinatie van de donkere moderne ruimte, lichtshow en de muziek gaf eerder het gevoel alsof je in een concertzaal zat. Je vraagt je dan logischerwijs af of je dit nog als kerk kan beschouwen. Desondanks stond god en de bijbel centraal en werd een koppeling gemaakt naar de dagelijkse strubbelingen die een Zuid-Afrikaan meemaakt. Deze boodschap en de bijkomende gebeden raakte zeer duidelijk veel mensen. Ondanks dat ik zelf niet echt gelovig ben, vond ik het zeker mooi om mee te maken! Dit geeft aan dat ze met deze moderne wijze toch veel jeugd kunnen aanspreken! Iets waar ze in Nederland veel van kunnen leren.

Als een knallend afsluiting van dit verhaal hebben we vorige vrijdag een huisfeest gegeven, aangezien Froukje(huisgenoot en collega) alweer 23 was geworden eerder die week. Na de nodig voorbereidingen kon het feest beginnen! Veel mensen uit onze buurt waren aanwezig. Met een braai, goede muziek, drankspelletjes en zelfs beachball in de woonkamer was het zeker een geslaagde avond! Rond 1 uur was het tijd om de Club 31 onveilig te maken in het centrum van de stad. Een mooie club waar je overzicht hebt vanaf de 31e verdieping over heel Kaapstad. Zoals ik al eerder zei, Cape Town by night, zeker de moeite waard! Froukje en ik hebben zeker genoten van de avond! Uiteraard iets minder van het opruimen van de rommel de dag erna. Gelukkig waren een aantal mensen blijven overnachten die onverwachts de taak van poetsploeg toegewezen kregen. Ondanks enkele beteuterde gezichten mocht het resultaat er zijn! Desondanks had Froukje al redelijk wat voorwerk verricht.

Zoals ik eerder al aangaf heb ik onlangs een actiecamera gekocht, waarmee ik de volgende keer zal proberen om alles vast te leggen op video! Over een goede twee weken komen ook pap, mam, Ken en Tessa langs. Iets waar ik zeker naar uit kijk! Met name omdat ik deze mooie ervaringen zoals shark cage diving en bungeejumping met deze camera kan vastleggen, maar ik ook mijn ervaringen eindelijk met hun kan delen. Voor de volgende keer zal ik dan ook een filmpje proberen te monteren, zodat jullie meer een gevoel bij mijn ervaringen krijgen. Woorden zeggen veel, maar beelden toch meer! Uiteraard houd ik jullie op de hoogte mocht deze af zijn!

Bedankt voor het lezen!

Groetjess

Ragnar

Ps. Met mijn werk gaat verder ook alles prima! Ik zou nog bijna vergeten dat ik ook nog stage loop..

  • 09 April 2015 - 09:32

    Marij Jamar:

    Het wordt stilaan tijd dat we komen.
    We kunnen er niet aan ontkomen deel te willen zijn aan jouw super ervaringen.
    Ik denk dat we goede gids aan je hebben.
    Tot gauw.
    De mam

  • 09 April 2015 - 21:44

    Alice Goossens:

    Hallo ragnar. Prachtig verhaal, je geniet echt wat ik wel leuk vond was de laatste zin!l

    Geniet er veel groetjes

  • 13 April 2015 - 00:35

    Wil Winkens:

    hoi Ragnar, geneit van die sjoon momente in kaapsjtad
    ik zoug mam zaterdag nog met de (hout) sjoermasjien aan het werrek. (waat 'n mooder hé)
    en trouwes,...este neit meer wits waatse twee daag geleeje höbs gedaon.....
    welcome toe mai worreld.
    ich wunsj dich mit de femieje euver 'n paar waeke veul plezeier en ih zou 't 'ne eer vénje es te volgent seizoen in plaatsj van mich 'n pötje zous wille kiepe biej de oldies.
    geneit dervan en geneit van froukje,..ich pruif hiej gét???

    de gruinte van de topkieper van zittert

  • 16 April 2015 - 14:24

    Tessa:

    Haa raggie! Super om te lezen dat je alles uit deze ervaring haalt, en dat je mensen om je heen hebt die datzelfde doen. Echt super! Ken en ik hebben dan ook veel zin om naar jou toe te komen samen met je ouders om te zien waar je al dit moois meemaakt.
    Geniet ervan en tot over 2 weken!
    Tessa :-)

  • 22 April 2015 - 21:02

    Marij Jamar:

    Nog 4 nachtjes slapen...........
    We komen er aan.
    Pès zondig

  • 01 Mei 2015 - 16:15

    Hermien:

    Hallo Ragnar, ik heb je verslagen gelezen. Fijn om te lezen dat het je zo goed bevalt. En wat een ervaring. Dit pakt niemand je meer af. Ik zou zo met je willen ruilen ....
    Geniet zo lang mogelijk van deze mooie tijd. Doe de groetjes aan de familie en geef Marij een extra knuffel van mij.
    Tot een volgende keer,
    Hermien van der Loo.

  • 11 Mei 2015 - 11:45

    Marij Jamar:

    Hoi Ragnar,
    We hebben het super samen gehad.
    Een betere reisleider hadden we niet kunnen hebben.
    Een prachtig land.

    De was weer schoon, de koffers opgeruimd.
    Einde vakantie.
    Dikke knuffel van de Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2015

The garden route

08 April 2015

Time flies...

10 Maart 2015

The Good Life!

17 Februari 2015

De eerste week Cape Town!
Ragnar

Actief sinds 17 Feb. 2015
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 7475

Voorgaande reizen:

25 Juli 2016 - 24 Augustus 2016

Vrijwilligerswerk in Khorog, GBAO

17 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: